Sunday 26 January 2014

January Do 1 Thing This Month! De-Clutter Closet Wardrobe Clothes etc.

well well well
what I've been up to lately?
think anyone can guess here
been busy decluttering Baby H clothes
since day 1 I simpan dlm storagebox mcm ni
simple & easy to manage

few weeks ago started wt this project
I sorted out clothes one by one
started from d 1st storage sampai abis
first time I clear off baju2 baby ni 

so I sorted out mcm ni
I keluarkan everything

then mana nak donate sedekah put aside
mana ok simpan elok2
mcm baju stripes H&M kids ni
elok lagi so keep dulu

finally bila abis
ada 2 piles utk donate sedekah
ni yang 1st pile nak donate
1st pile ni semua baby born sizes
still in good conditions
byk rupenyer barut2 I beli dulu ye
tak perasan pun sebanyak ni
hehe

ni plak socks mittens n bips
banyak gak ye


yg still ok I kemas elok2
still bole pakai gi

1st batch I dah sedekah 
kat member ofis yg preggie nak dekat due dah
2nd batch belum lagi
kalau tengok bila time kemas2 tu
rasa sayang je nak let go
coz byk sgt memories
tapi xpe all memories in my head
tuhan dah janji brg2 ni rezeki org lain kot
so ikhlaskan hati dan bersedekah

mmmm
best part is
1st - rasa happy coz brg dah kurang kat umah
2nd - dpt kemas n re-sort brg2 baby
3rd - dpt pahala kalau bersedekah kann

well
great way to start d year
berkobar2 I uuu
benda baik mcm ni insyaallah tuhan terima

actually this is one way of achieving goal
from my reading some people
prefer weekly goals
people come out with 52 weekly goals etc
its ok if we come out with monthly goals
d most important 
at least 1 goal achieved kan
at least something dpd xde ape

feel free to try d method ni
I rasa satisfied sgt
coz some items dah berkurang kat umah
less clutter at home
yahoooo

No comments:

Post a Comment