Wednesday 21 October 2015

First Time Drive Pegi Melaka Part 2

Sambung balik entry Melaka ni. 
Ok malam tu tido bole kata nyenyakla gak. Tapi yang best nyer si kenit ngan atuk mak tido punye lena tuuu. Si kenit tido hmmm x tau nak kate ape. Tengokla ni...syiokkk nyerr.


Cam biaser buchuk2 ibu ni tido bantal busuk mesti ade.

Pagi tu memang biar mak and si kenit tido lame. Ntah kesian dorang. Macam mak ye la seminggu sekali jumpe die. Hujung minggu camtu. Kadang nak rase die masak aku suruhla die masak sebab teringin sangat especially masak lemak kuning ayam and sambal tumis. Bile ada chance bawak die jenjalan camni aku bawakla. Die pun happy tengok pagi tu die bangun je cergass mandi breakfast makan roti beli kat 7-11 semalam and air teh. Kalau aku ni kaya semua benda aku nak buat untuk mak and arwah abah. Tapi tak semua kite dapat tunaikan. Ye mak doakan semoga anak2 mak ni murah rezeki dapat buat macam2 untuk mak ye. Ameenn...

Pagi tu berseri2 mak pakai baju merah...
Mak cakap cantik tak mak dalam gambar tu. Aku cakap cantik mak sekali sekala pakai merah menyala. Suker diee...

Yang si kenit lak lepas mandi n minum susu terus aktif semacam. Sebab tido pun cukup same macam atuk mak kannn...bukan main die...



Gambar atas tu siap bole nampak Hatten Hotel gi. Trip Melaka before2 this stay kat Hatten ade dalam IG aku sebelum ni. Malas la nak citer lebey...

Gambar bawah tu pulak dah leh nampak Mahkota Parade. Senang kan kat tengah2 kami stay...jadikla short break from KL. Tukar angin skit. Dengan kerja berlambak kat opis dapatla release skit tension ni. Semak otak kalo fikir pasal opis ni. Ari tu pun we all rileks2 je. Actually hubby nak balik sekali tapi lepas bagitau we all nak drop kat Nilai saje2 tengok barang terus die x jadik ikut. Die balik ngan budak2 bank je die cakap. Sebab die tau kalau ikut for sure die terseksanyer. Kekeekee...orang pompuan kalau tengok barang kan berjam2. Serik orang laki kann...








Bile aku tengok gambar2 Baby Haikal...iyeee he still my baby boy okay...aku rase cepat sangat mase berlalu. Seriously aku dah x nak ade baby lepas die. Dengan keadaan umur aku and umur hubby lagila kami rase kami x nak tambah baby. Cukupla ade 3 orang boys. Deep inside memang nak sangat baby girl...memang nak sangat2 tapi keadaan tu tak mengizinkan nak buat camner...aku pendam je rase ni. At least aku bersyukur Tuhan bagi aku anak2 untuk membahagiakan hidup ni. Walaupun nak kate kami ni family yang senang lenang xde la. Kami sederhana je. Tapi bile tengok dalam keadaan 3 anak dok kat KL ni sakit gak la. Abang2 plak macam2 nak beli dah beso2 ni. Haikal pun same...kalau bole beli kalau x bole tunggu 

Seriously bile tengok gambar2 tu rase sedey ade happy ade...aku nak die happy selalu macam tu. Jadik healthy and happy kids macam orang lain. Aku cuba bagi yang terbaik kalau bole pada dorang. Sebab aku datang from family yang susah. Semua benda tak dapat...memang bole dikatakan x pernah nak dapat sebab arwah abah susah membesarkan kami 5 orang adik beradik. Aku anak ketiga dalam family. So aku dah terbiasa tak mintak apa2 or yang bukan2 kat mak n arwah abah. Semuanyer terbuku dalam hati jee...kalo tengok orang ade aku senyum jee...aku x jeles ke aper tapi aku ajar diri aku from kecik untuk accept ape ade depan mata n bersyukur...

Mungkin apa yang aku x dapat dulu Tuhan bagi anak2 aku yang dapat sekarang. Tuhan Maha Adil...Dulu aku tak dapat itu ini n perit rasenyer aku adik beradik je tau tapi alhamdulillah anak2 dapat merase semuanyer. Syukur tak terhingga. Syukur alhamdulillah...

And back 2 Haikal die dah pandai macam2...petah bercakap...semua nak buat sendiri...cepatnyer die besar kan anak ibu ni...


Yang kelakarnye Haikal ni takut air. Takut masuk kolam renang. Kalau main air kat shower tu die okay. Or dalam bath tub hotel tu die okay gak. Tu la die tengok je orang mandi tu. Mesti die geram kann...hehe...
Berlari bagi kat die ye...
Hmmm lari lagiii...

Yang ni view kolam renang hotel ni. Even dok apartment kitaorang bole guna facility hotel...
Cantik kan view apartment ni cuma sayang we all x main kat kolam die. Kalau abang2 ade 4 sure dah mandi manda. 

Lepas Baby Haikal puas main panjat2 lari2 then we all checked out awal dalam 11 camtu. Then terus carik asam pedas. We all pegi d same kedai kalau sampai sini. 

Asam pedas ikan pari & asam pedas tetel...sedapppp...
Baby Haikal makan ni jee...xde choice untuk die. Dia mkn ngan kicap pun berselera...
 Mak die suker asam pedas pari
Finally ni last pic okay...berjela2 pulak tulis semangat noo la kan...padahal pegi Melaka je. Ari tu otw balik singgah Nilai sat saje2 then sebelum antar mak n mak long we all stop ngapp KFC. 

No comments:

Post a Comment