Sunday 25 January 2015

Resipi #9 Fruit Yogurt Cereal Parfait

Haaa ni excited sangat nak share 1 resepi ni.
Since kite smue baru masuk tahun baru 2015.
So its better untuk share resepi yg healthy.
Lagi satu azam tahun ni nak kurus la katakan.
Hehe...

Ok ni resepinyer.


Kalau sekali tengok eeee ape tu.
Tapi kalau masuk mulut hmmm sedap.
Ok inila dia "Fruit Yogurt Cereal Parfait" aku.
Kalau nak tau ini ler breakfast aku last week.
Isnin sampai Jumaat.
In short ini ler "breakfast-on-d-go" aku.

1. Memang Jimat Duit - kalau tak pagi2 aku beli breakfast kat opis je dah melayang duit tak kurang pun RM5 sure abis nyer. so aku cadangkan korang bawak ni. RM5 x 5 days dah RM25 untuk breakfast seminggu. Itu baru minimum katala RM5 kan. so ini adalah options terbaik yang bole korang follow. serious memang jimat.

2. Simple Resipi - resepi ni memang simple nak sediakan. barang2 nak sediakan pun senang je. Korang cuma perlu beli barang2 ni je.


Ok kat sini ada Yogurt, Special K Kellogg's Cereal and fruits. kalau tengok barang yang dibeli bole dikatakan mahal tapi kita fikirkan satu je khasiatnyer terbaikk. At least badan kite makan benda2 elok dan berkhasiat so that kite bertambah sihat.

3. Healthy Eating Habit - yes, azam tau baru nak kurus. so kenala create healthy eating habits ni. so far aku dah makan ni for breakfast kat opis for 5 days. Korang bole makan dalam kete if letak dalam container yang sesuai macam aku pakai tu. Aku pakai tumbler "Lock-n-Lock" favourite aku ni. at first memang tekak ni rase a bit janggal ackward coz kite kena fine tune taste bud kite. ye la tekak ni asyik nak bihun goreng bihun goreng je pepagi. so tetiba lain plak. hehe. cuma dah lebih 2 days tu taste bud dah bole terima. apa2 pun nak sihat kurus kena la sacrifice sikit kan. dan aku kalau bole nak habit ni berterusan. 

4. Khasiat Fruits - kalau nak tau fruits macam jenis berries ni kan menang elok. aku beli strawberries blueberries and raspberries. ntah aku memang suker fruits camni ciz sedap manis and senang nak handle.

5. Senang Nak Sediakan - haaa bab ni best. kalau nak sediakan. first basuh buah2 tu ikut banyak mane korang nak. pandai2 la korang. then korang letak buah bawah sekali. then layer ngan yogurt sikit and then letak cereal tu. repeat kali kedua. sampai ada layer2 sikit tu dah siapla. tadaaa....

Kesimpulannya if kite makan and sediakan resepi ni. kite akan rasa perut selesa sikit and tak berat sangat pagi2 sebelum buat keje. plus resepi ni bole buat perut tahan sampai nak dekat lunch tau.

ok selain tu last week aku dah start pegi gym balik. dah start balik normal routine. yahooo...aku admit bulan december last year routine gym dah ke laut. so aku restart balik and aku happy with d result so far.

nak tau lebih lanjut bole follow insta aku. basically lots of updates on d latest fitness healthy journey aku post kat situ. 

No comments:

Post a Comment