Thursday 15 October 2015

First Time Drive Pegi Melaka Part 1

Adoi mak aii camner nak jadik blogger ni. Dah macam chipsmore. Sat ade sat xde. Tapi gagahkan diri gak la update memalam ni. Nasib cuti Awal Muharram kan...

Update ni pun sebab excited pasal aku drive sendiri gi Melaka. Actually kitaorg ade kenduri kat kampung mak kat Muar. Tapi nak dijadikan citer patutnyer ramai pegi. Last2 tinggal kami berempat je. 

Dari awal hubby memang x bole pegi die ada event opis kat Melaka. Pulak tu baru tau yang both abang ade skolah tambahan minggu tu. Dah terkebil2 aku pikir camner ye... Yang adik beradik lain semula last minute cancel ade hal...malehler nak cakap menyampah okayyy...heheee

Tapi sebab pegi kenduri kat Muar tapi tido pulak kat Melaka apalagi korang semua x pegi nak buat camner kan...kami 'on' je...ini pun nasib sebab hubby dah booking hotel kat Melaka. Kalau tak aku balik hari je la ari tu...

Bila ingat Melaka ingat asam pedas Melaka kan kannn...ni haa amik ko gambo asam pedas...
Tapi sebelum tu nak recap hari bertolak pagi Sabtu tu. Aku ni jenis suke pack last minutenyer orang. Seingat aku tak pernah le aku buat benda2 nak travel marvel ni awal. Aku rase ibu2 lain mesti perfect dan semenggah skit dari aku kan. Aku ni dari sekolah2 kecik2 semua last minute. Bila la bole tukar habit ni. Kadang kite sendiri rimas kan. Semua nak capai itu ini. Nasib last minute pack x pernah terlupa packing ape2 barang. 

Tapi pagi tu macam menggila aku. Hubby nasib la dah pegi hari sebelum tu. Abang2 ni siap pagi tu terus pegi skolah. Dah tinggalkan duit secukupnyer & dah pesan jangan nak masak kat umah takut apa jadik plak. Kalau makan kat luar terus balik rumah buat ulangkaji sebab exam nak dekat. Jaga lupa jaga diri sesame. Risau la first time ni dorang x ikut pegi jalan jauh. Jauhla jugak kann...

Lepas tu sementara Baby Haikal still tido, aku pun kemas rumah tukar cadar vacuum rumah sidai baju packing baju nak bawak and kemas2 ape patut then barula Baby Haikal bangun. Aku siapkan die then baru aku plak bersiap2. Then aku finalise barang2 packing tu trus masuk kete. Bawak ler si kenit tu pegi rumah atuk nak amik atuk mak die and mak long die. Plan masa tu memang lari abis ler. Dah aku ni plak gatal nak kemas umah amik ko...pukul 11 baru amik dorang. 

So aku pun bawak kete sampai Muar dah dekat pukul 2. Sempat tengok anak buah bersanding. Dorang buat kat hotel kat Muar. Simple but nice wedding. 

Baby Haikal nasib nak makan. Means kena masa makan or perot die. Senang la x terkejar nak berenti kat mane2. Sebab lepas wedding nak tolak terus ke Melaka. Baby Haikal pun enjoy die tengok ni haaa sibuk main belon dieee...
Petang tu dalam 1 hour kitaorang sampai Melaka. Hubby book kat Mahkota Century Hotel tapi bukan book hotel tapi book apartment. Dulu waktu abang2 kecik pernah stay situ. Itupun aku guna Waze baru jumpe...itupun banyak kali pegi Melaka hubby bawak sebelum2 ni so x cuak sangat nak bawak kete. Bole kata dah terror lahh...

Ok apartment die cer tengok ni...ok kannn...

Apartment ni ade banyak blok. We all block tengah2 tu. Facing Mahkota Parade. Ade 2 bilik and 2 bilik air. Macam facility hotel gak la cuma ni apartment style. Okla untuk we all berempat ni. Tapi tetibe terpikir if dua2 abang ade nak tido mane ye...heheee...Gambar atas tu living hall and bawah tu master bedroom. Just nice jee...

Tapi petang tu we all sampai je dapat kunci masuk apartment terus siap2 mandi. Dah x selesa sangat dah dari pagi bertolak. So lepas siap pegi makan. Ingat malas nak drive. Tapi fikir atok mak x kuat sangat nak jalan even nak seberang Mahkota Parade depan tu so drive lerrr. Sian makk eeekkk...

Baby Haikal OOTD malam tu...OOTD sangatt...
Tak silap baju ni beli Mothercare & linen pants from H&M. Sandal Diadora...anak ibu ni simple2 je orangnyer....

Makan malam tu pun simple kat Chicken Rice Shop je...
Sebab x tau nak drive ke mana pun. Memang target makan kat sini je. Perut pun lapar makan rumah kenduri sikittt...Baby Haikal alhamdulillah abis sepinggan nasi...suker tengok die selera makan.

Abis makan tengok ade event time tu Hari Sukan Negara...ada fitness event and competition macam dance competition kott...best gakk...
Syoknyer dorang layan event ye...btw tu sweater favourite die from H&M sebab ade gambar dinosaur...

Habis je makan bagitau dorang jom naik beca. Mak and mak long cakap tak payahla mahalll. Ye la mahal gak. Itu pun kena tawar menawar dulu. Tapi best la malam tu dapat naik beca. Rugi sape pegi Melaka tak naik tau. Lagi seronok bile explore ngan budak2. Memang recommend sangat la...Baby Haikal tu 2nd time naik tu...
 Seriously suker la beca besttt...
Ok sebagai penutup ni gambo Baby Haikal yang x tido2 lagi still nak main toys yg beli kat Mahkota Parade sambil makan jelly and minum ribena...
Esok sambung lagi satu entry dah x larat ni...

No comments:

Post a Comment