Tuesday 10 June 2014

#QueeneFitness: Day 6 - Crosstrainer 30mins

Day 6 - 10 June 2014
Time: 1pm - 2pm
PT: No
PT Slot: No

Sebelum nak citer today's fitness.
Nak citer pasal balik dari ofis semalam.
Aku punyerler lapar balik semalam.
Macam nak pengsan ko.
Aku bagitau hubby nak early dinner.
Dia ok je.
Tapi dinner aku makan ayam paprik+nasi.
Nasi banyak aku makan.
Habis habis.
Lapar punyer pasal bedal je la.
Hari ni tanya PT.
Kenapa rasa teruk semalam.
PT bagitau normal tu.
Why? Coz metabolic rate aku start increase.
Bila metabolic rate increase means badan kita melalui satu proses pembakaran.
Bakar kalori etc.
Proses ni pun guna tenaga kita.
Tu yang double ko lapar balik.
Or ko cepat lapar.
Oohhh baru aku tau.
Badan aku rupanyer react ngan fitness regime.
Dah faham.

************

So today buat assignment.
PT bagi semalam.
Aku buat crosstrainer training.
Aku kena buat 30mins.
Kira ni cardio training la.
Serious sampai 20mins rasa nak stop je.
20mins ni aku buat last friday.
Tapi today extra 10mins.
Aku penat tapi aku bertahan gak.
Aku berpeluh giler.
Aky kesat peluh.
Aku continue gak.
Aku set mind betul2.
Aku letak semangat.
Anddddd finally aku abiskan 30mins.
Aku happy.
Aku happy sangat2.
Aku bangga.
Aku puas hati.
Heeeeee.

Result:
Distance - 5.47km
Calorie burned - 171
Heart Rate: 85%
Time: 1.30pm - 2pm

Then aku cool down.
Aku turun downstairs.
Minum air.
Rupanyer PT ada kat situ.
Aku excited bagitau PT.
Siap high five gi.
Hehe.

Pas tu macam biasa aku siap nak balik ofis.
Apa aku belajar today is 'power of the mind'.
Serious its all in the mind.

Today balik ofis ni aku x lapar sangat.
Aku makan ni je.



Haaa kenyang gak ye.
Ok itu je la citer fitness aku today.
Look forward for tomorrow.

No comments:

Post a Comment