Friday 20 June 2014

#QueeneFitness: Day 9 - Crosstrainer Lagi Okay

Day 9 - 19 June 2014
PT: No
PT Slot: No

Well today aku buat crosstrainer lagi.
Aku buat 20mins.
Resultnyer:
● distance - 3.98km
● calorie burned - 145
● heart rate - 86%

Itupun 20mins je.
Belum buat lama lagi.
Kalau lama x tau la kan.
Bape banyak calorie bole bakar.
Hehe.

One things aku notice.
Bila buat crosstrainer ni.
Contohnya aku set 20mins.
Bila buat aku akan gradually increase speed.
Slowly slowly then laju sikit and sikit.
But given history aku yg x sporty ni.
Plus age aku.
Of course not easy.
Challenging weiii.
Sometimes bila antara minit ke-8 to ke-10.
Itu yang challenging tu.
Rasa nafas nak terhenti je.
Tapi fokus mind energy semua & continue.
Tapi bila melepasi 2mins tadi.
Rasa lega sikit x tau nape.
Then continue minit ke-11 seterusnya.
Sampai habis.
Memang satisfying bila abis je workout.
Rasa best sangat.



Haaa gambar abis workout today.
Kembang kempis hidung tengah cool down.
Haha.
Belakang kiri tu crosstrainer yg aku workout tu.

Lagi satu bila buat rasa ada perubahan.
Contoh nowadays rasa posture badan tu.
Lebih straight kurang bongkok.
Rasa fat kat tummy making kurang.
Perut makin kempis.
Rasa shoulder and biceps area mengecil sikit.
Rasa thigh area lebih toned.
Yeayyy.
Sukerrr.
Itu laaa kita semua tau.
Takde yang senang kat dunia ni.
Semuanya kita kena usaha.
Aku hope that usaha ni berpanjangan.
Bukan setakat nak badan cantik okayyy.
Yang penting overall kita sihat.

No comments:

Post a Comment