Sunday 11 May 2014

Cerita Macam Mana Aku Boleh Minat Gila Drama Korea

Sape minat citer korea?
Maksud aku drama korea?
Ok aku salah sorang peminat drama korea.
Music korea aku x layan sangat.
OST drama mungkin ok bole layan.
Tapi paling layan drama korea laaa.

Secara historynyer, aku start minat drama korea ni time pregnant Baby H early 2012.

Drama korea yang 1st sekali aku tengok ialah 'Glass Castle'.

Ni poster dia. (Source: google)



Jalan citer dia menarik.
Refer info ni. (Source: Wikipedia)



Pelakon wanita ni pandai pegang watak dia.
Dia xde ler cantik sangat dalam citer ni.
Make up simple2 je nak match ngan life watak dia yang hanya orang2 biasa je.
Watak pun simple orangnyer.
Bila dia kenal pelakon lelaki sebelah kanan tu.
Storyline tu jadik lagi menarik.
Aku suker tengok pelakon lelaki tu and watak dia nak memikat pompuan tu.
Sweet sangattt.
And gentleman betul.
Dia sabar n sabar.
Finally dorang kawin.
Pompuan tu pun life berubah lepas kawin.
Ye laaa dah kawin ngan orang kaya.
Tapi x lama lepas kawin pompuan tu pun x tahan.
Nak adapt ngan life orang kaya gi.
Husband dia okay.
Mum in law yang cerewet.
Hmmm macam2.
And finally they both divorced.
Pompuan tu plak rasanyer hujung story line tu dia get close balik ngan pelakon lelaki kanan poster tu.
Laki tu ofismate yang close ngan dia.
Yang pompuan ni rasa compatible dari segi taraf hidup dan always memahami pompuan ni.
Kalau nak tau lanjut tengokla citer ni.
Okaaay citer ni.

Mesti sape2 yg x minat drama korea tertanya2 apa yg best tengok drama2 korea ni.
Ntahla aku pun x tau.
Dulu aku selalu kutuk2 member yang tengok.
Tapi bila ko dah start tengok.
For sure ko akan terjebaknyer laaa.
Kadang2 tu sampai tengah malam ke pagi.
Tak tido tapi stay up tengok citer korea.

Disebabkan aku suker sangat citer ni.
Coz of hero citer ni.
Sanggup abiskan 51 episodes koo.
Last2 waktu pregnant tu macam terkenan.
Mana taknyer Baby H kuar dari perut.
Muka nampak macam tak anak jepun or korea camtu.
Semua orang gelak dan dah bole agak naper.
Tu la dia penangan citer korea.

Pas tu aku sambung citer ni plak.
'Bride of the Sun'.
Poster ni haaa. (Source: Wikipedia)


Citer ni aku tengok dari awal pregnant sampai nak due.
Mak aiii 100 lebih episod.
Layaaaann.

 Source: Wikipedia

Kalau baca atas tu.
Oh well citer ni true-life event rupanyer.
Tapi plotline ubah sikit macam bawah ni.

Source: Wikipedia

Aku suker tengok heroin citer ni.
Cantek sangattt.
Tapi aku x bape suka sangar citer ni.
Citernyer panjang sangat.
Aku jadi bosan.
So hujung2 nak due hubby yang rajin mengupdate aku.
Aku x tengok tapi relax dalam bilik.
Bila hubby masuk tido baru update aku.
Time tu aku minat baca buku majalah je.
Coz time tu perut dah sarat.
Kaki pun bengkak.

Pas tu aku layan plak citer ni.


Source: Wikipedia

Ntahler.
Rasa tak lama tu aku due.
Bersalin Baby H.
Hehe.

Apa motif citer semua ni ye?
Saje je.
Hehe



No comments:

Post a Comment