Friday 23 May 2014

Semangat Nak Healthy! Part 2

Ok Part 2 ni aku nak citer nape aku jadik semangat nooo nak sihat.

Tengokla gambar ni.
Ni gambar latest aku.



Haaaa.
X make up satu hal.
Ni aku kat MPH 1Utama.
Beli buku extra for abang2 & buku ABC for Baby H.
Time ni aku ngan Bro A je.
Dia yg amik gambar ni.
Aku malu mak aaiii terpaksa sembunyi sebalik poster tu.
Hehe.
Tak sanggup tengok badan aku oiii.
Double or triple size dari dulu.
Metabolism plak x membantu.
Exercise pancit itu pun jarang2.

Actually aku dah start buat healthy diet ari tu.
Dalam Instagram aku dah buat.
Ada la aku hashtag #queenehealthy.
Tengok ni.




Kalau tengok baru je sikit kannn.
Xpe kuatkan semangat lagi utk upload benda2 healthy ni.
Orang kata 'usaha tangga kejayaan'.
Or 'practice makes perfect' kannn.

Lepas tu aku ada try buat recipe salmon sashimi salad ni sendiri.
Aku start snacking fruits & vege bila lapar.




Rupanyer foods yg kita makan selama ni cantik & colourful.
Kita sometimes x realise benda ni.
Pakai makan je kannn.

So sebenarnya aku try create habit.
Korang pernah dengar kan.
Healthy eating.
Clean eating.
Raw food diet.

Eh macam2 la.
So aku pun nak gak try kan.
Aku buat slow2.
Set small goals.
Insyaallah.
Satu hari nanti aku bole slim macam dulu.

No comments:

Post a Comment