Friday 23 May 2014

Semangat Nak Healthy! Part 1

Nak jadik healthy?
Of course.
Sape yg x nak jadik healthy kan.

So macam aku ni.
Kalau sape2 pernah terbaca entri aku b4 ni.
Mesti perasan yg aku dulu pernah kurus.
*perasan kan aku ni*
*hehe*

Hey tak percaya ye?
Cuba tengok 2 gambar ni.
Kena blurkan part head tu coz dulu x pakai tudung kan.



Tak silap aku both gambar ni was taken sometime 2007.
Ini la antara gambar paling kurus.
Time ni berat aku dlm 55kg to 57kg kot.
Tension gak tengok gambar ni sekarang.
Mana tak dulu semua orang tanya apa tips jaga badan.
Orang x percaya dah anak 2 tapi slim lagi.
Takde lemak2 plak kat badan.
Hehe.
Nowadays orang tanya macam mana bole gemuk ni.
Besarnyer badan.
Huhu.

Ntah x ingat aku jawab apa kat orang yg tanya.
Yang aku tau aku sentiasa stay active.
Itu je.

Tapi now dah lain.
Masa berlalu dan badan aku pun dah berubah.
Jadik macam ni.
Haha.

Itula.
Ni nak citer ari tu pegi makan ngan abang2 ni.
Dorang teringin makan sushi.
Apa lagi laju la ke Sunway Giza.
Pegi Ichiban Boshi kat atas tu.

Nak healthy nyer pasal.
Aku order ni.



Ni Salmon Sashimi Salad.

Awkward gak order salad.
Tapi aku kuatkan hati perasaan and makan.
Aku try enjoy every piece of vege.
Every piece of salmon sashimi tu.
Aku chew salad ni slowly n steady.
Tengok ni haaa.
Habis uuuu.
Hehe ada skit je x abis.



Aku makan gak la 1, 2 sushi.
Tipu la kalau x rasa tempting.
Makan sushi sikit je pun takut kempunan.
Hehe.

Sambil tu jeles je tengok abang2 makan sushi.
Sushi itu sushi ini.
But sebagai ibu, aku happy.
Happy tengok anak2 enjoy makan.
Makan berselera.

Tengok ni.



Bro A kalau datang sini.
Mesti try 'Chicken Black Pepper & Rice' ni.
Suker sgt2 dia.
Order plak air coke.
Hmmm no comment la pasal air ni.
Memang x sesuai kannn.


Pas tu suke sushi ni.
Salmon mayo roll sushi nama dia kot.
Sampai 2, 3 set benda ni.

Bro N plak suker sushi je.
Macam2 dia try itu ini.





Haaa makk aiiii bertingkat2.

Oittt apa motif aku citer ni?
Actually ada benda nak share tp xpe tunggu Part 2 ye.

Bersambung..

No comments:

Post a Comment