Tuesday 9 December 2014

Birthday Hubby #091214

Ok. 
Ni nak citer pasal birthday hubby 2day. Citernyer start pagi ni. Tapi start yg x bape nak best sangat. 

Nak buat citer. Bangun dah awal. Then buat ler sup ayam untuk Baby H. Bahan2 ayam n segalanya dah ready malam sebelumnyer. Tinggal bawang2 halia je nak hiris pagi ni Semua campak2 je. 

Hubby mandi. Then aku mandi. Then siap yg patut2 macam biaser. 

Pagi ni plak aku sibuk nak buat toast wt peanut butter. Simple je breakfast aku. Hubby jenis yg x kisah. Ada ke takde breakfast die ok je. Sempoi kan hubby aku. Birthday ke x die x kisah. Bawak kete jalan trus. No hal la takat breakfast je. Hehe...

Tapi waktu nak antar Baby H kat babysitter...aku ni macam tetiba ter'mood' x okay plak. Ntah nape...Then terbawak2 dalam kete then make up pakai tudung dalam kete macam ape ler. Hubby cool je xde perasaan. Die dah faham sangat2 tu...kalau nak peripd camni ler...Dalam hati hubby mesti kutuk aku giler2. Mane x birthday die pun aku buat moody...huhu...

Tapi sampai opis aku ok je...buat keje macam biasa. Then tetiba boss aku sound kitaorg pasal semalam. Rupanyer boss kitaorang kena sound ngan big boss sebab we all huha huha time die xde. Pagi2 dah kena dahhh...sabar he la. Tapi lumrah alam time boss xde ler kite memekak...ye takkkk...haissshhh...spoil mood kitaorang pepagi laaa...

Tapi aku malas nak fikir sangat la. Buat bodo je laaa...even buat bodo camner pun still mood dah ke lauttt...

Balik opis aku kena adakan mood gak sebab ari ni birthday hubby. So pegi KLCC carik Cake Sense kedai kek kat tepi Nando's tu beli kek.

Ni kek dieee...


Kalau nak tau cake ni name die Peach Lemon x silap. Aku pakai rembat je la sebab hubby dah tunggu kat depan H&M KLCC. Price die RM40. Standard KLCC ler ape nak buatt...

Masuk kete letak cake tengok hubby macam terharu je. Ye la orang beli cake maaa....

Sampai umah citer dinner plak. Tanya hubby nak makan ape. Die cakap nak makan toast bread letak ape2 je. Alahaiiii birthday boy x nak special dinner. Ikut je laa...

So dinner we all so sempoi...ni diee...


Scrambled egg on toast plus cherry toms plus apple sikit. Simple and healthy kannnn....

So morale of d story today...

1. Jgn nak mood sgt and respect special day orang.
2. Pagi2 kalau dah orang bagi spoil...jangan la nak sentap sangat yeee...
3. Sabar dalam segala hal. Bukan sesuatu yg senang tp sure bole buat if kuatkan or setkan mind tu.
4. Ada masa surprisekan la orang2 tersayang disekeliling kita.

Okla tu je yg aku bole fikir...dahhhh...nak tido esok bukak buku baru citer baru semangat baru.

Nite nite semua...

No comments:

Post a Comment