Saturday 6 December 2014

Hujung Minggu Makan Kedai Mamak

Lately everytime weekend je malas nak masak. Ntahla nape ngan aku. Sometimes ada weekend yg aku ok. Full of energy. Ada weekend yg aku malas nak baring relax2 je. 

Dah 2 ke 3 minggu camni. Minggu lepas jangan cakapla sb dah naik Bukit Broga ari sabtu so trus la dr sabtu ke ahad aku rehat je. Hmmmm nak buat camner...mak pemalas nak oooiii....hehe...

Bukan nak bukak pekung sendiri tp aku rasa ada ibu2 pun macam aku kot. Ada minggu badan letih sgt2 nak masak pun x larat. Aku ni kadang2 ari sabtu memang x larat sungguh tp sb dah puas rehat then ari ahad baru sibuk kemas masak bagai. Baru menggelabah sb esok isnin start keje. Macam tu la tiap2 minggu. Kalau terajin tu alhamdulillah la ye...


Ni pic pagi ni sabtu...kat kedai mamak.
Bile tgk pic ni kalau nak sedap ati bgtau diri yg alhamdulillah Baby H sihat berselera bila makan. Kalau roti telur tu suker die. Tapi bagi nasi die x nak plak.  Sudaahh..

Tapi d other side of story aku rase sedey sb aku malas nak masak ari ni. Esok x tau kalau rajin masak ler kan. Sometimes aku rase aku bukan ibu yg baik utk dorang. Ada ibu yg masak tiap2 ari. Aku memang tabikla. Aku mungkin x serajin dorang la tp aku tau satu aku x abaikan dorang. Aku amik berat tentang dorang. Sometimes betul aku admit aku penat keje. Tapi aku kena keje gak. Nak kerja untuk family n nak bagi mak aku duit tiap2 bulan. Arwah abah baru setahun xde. Aku la tempat mak mengadu nak beli or bayar ape2. Yakkan nak harap duit husband bagi mak duit. Macsm x kena kan. Tak best cam tu....

Tapi xpela aku bersabar minggu ni. Biar kuatkan diri dulu n then bersemangat untuk minggu depan. Ye tak...

To anak2 ibu...maafkan ibu sb x dpt nak masak macam sebelum2 ni...insyaallah ibu akan lebih ceria n bersemangat esok lusa seterusnyer...


No comments:

Post a Comment