Saturday 6 December 2014

Make Up Korea Beli Kat Korea

Hari tu kat opis ramai tanyer aku pakai make up ape...nampak sweet dorang kata...eee ye kee sweett...haha poyo...aku cakap xde pe la make up biase2 je...

Kang aku bagitau plak orang kata poyos nak mampus...iyeee kat opis ni politiknyer lain. Kalau cakap betul pun susah cakap salah pun susah. Itu namenyer politik opisan...haha...ada orang kite bgtau ape2 reaction normal neutral. Ada orang kite bgtau reaction nyer mengalahkan org yg bgtau sampai terpeleot citer sebenar. Ye dakkkk...

Haha.

Ape pun lantakla depa tu. Kita buat x tau je la ye. Lagi senang kan. Buat pe nak buat dosa ni...

Ok pasal make up tadi ni nak citer ni. Kalau sesape terbaca entry sebelum ni aku ada bgtau aku suker make up from MAC. Ntah nape aku dah terbiasa beli since 2014 gi. MAC ni ok a bit pricey tp quality ada itu penting. Tapi aku still beli n pakai gi.

So dipendekkan citer ari tu trip seoul aku ada beli brg2 make up sikit. Aku nak borong kat sana tp sb takut duit habis kat situ smua. Aku terpaksa budget part beli make up ni. Ye la org pompuan dapat make up abis ko. Plak tu kat seoul ni banyak noooo kedai make up...Tony Molly, Hollika Hollika apa lagi mak aiii mcam2 aku pun x ingat. Setengah brand ade kat Mesia. Setengah xde.

Disebabkan xde le aku telah terjebak membeli. Haaaa ni diee brg2 tu...sikit je la...


Ada 3 items kan.
1 yang apple size tu kalau nak tau tu hand cream. Serious cute kan. Bile apply kat tangan memang puas hati tangan jadik lembut smooth je. Pas tu bau apple tu huuu wangi tangan.

Then yang macam compact powder tu name die luminious highlighter. Ni pun puas hati beli. Routine aku bila dah apply semua make up then aku apply highlighter ni kat area muka yang can catches sunlight. So bila dah apply muka jadik macam lain la. Lebih bersinar skit. Actually more tu nampak fresh n glowy cam tu. 

Ok d highlight of 3 item ni mestila item last tu. Itu kotak die. So bile keluar korang nampak kan bekas hitam tu. Inila CC Cream itu nama product tu. CC cream ni serious sangat2 puas hati. Aku at 1st ada doubt gak la waktu nak pakai tu. Tapi bile pakai mak aiii smooth je cream die. CC cream ni kiranyer foundation la. 

Sape yg giler make up sure tau macam2 cream kat market. BB cream, CC cream la...macam2 cuma sesuai ke x kat muka kite.

Produk 3 yg aku cakap tu actually brand THE SAEM. Kalau nak tau G-D Big Bang yg endorse product ni. Waktu tgk commercial slot die kat tv and kedai kat korea nak tergelak betul sb G-D dlm commercial tu nampak macam ala2 lembut hehe...

So hasilnyer kalau guna 2 product tu muka nampak macam ni...


For info pic ni smue x filter x edit ye. 
So ni natural look guna brand ni. Aku tiap2 ari guna gi kerja. Sgt2 berpuas hati. Kalau abis x tau nak beli kat mane la plak...

So sesape suker beli n carik la yer. Aku x tau kat Mesia nak beli kat ner. Sape pegi korea plak pls bgtau ye nak tumpang order...

Haha

No comments:

Post a Comment