Wednesday 23 July 2014

#QueeneFitness: Day 14 - Turun 2kg Lebih Dalam Masa 14 Hari Workout

Day 14 - 21 July 2014
PT: Yes

Saje letak tajuk tu bagi semangat sikit update.
Hehe.
So ari tu aku buat crosstrainer 10mins.
Buat routine biasa.
Sekarang ni buat crosstrainer 10mins xde hal.
Hehe.
Berlagaknyer.
Tapi seriously so far 10mins senang.
Dulu terasa sangat2 macam susah je.
Ye lar aku bukan sporty type pun kan.
Masuk je gym nampak PT.
Bagitau aku nak buat cardio sikit.
Abis je crosstrainer.
Aku baru continue with PT.
Fuhhh aku puasa plak tu.
Tahan je lepas cardio 10mins tu.
PT tanya bole ke continue.
Aku bagitau ok bole.
PT suruh buat workout ni.
Tak tau nak describe camner.
Apa nama workout lupa lak tanya.
Tapi nak bagi flexi muscle kat pelvic area tu.
Buat 10reps each leg.
Susah gak.
Then buat plank 30secs.
Plank ni sat aku ok sat x ok.
PT bagitau its all mindset kita.
Lama2 plank/workout apa2 pun jadik senang.
Ooohhh.
So aku kena kuatkan mental power aku lagi.
Aku kena repeat both workouts for 3 sets.
Then buat leg extension 12reps.
Pas tu turun naik tangga gym tu 3x.
Buat dua2 ni 3 sets.
Seriously berpeluh bebbb.
Aku penat harI tu.
Tapi lepas freshen up aku ok.
Aku try kuatkan semangat aku.
Tahan walau penat puasa.
Now tinggal lagi 3 sessions with PT.
Balik hari tu OMG penat giler.
D next day sore muscles teruk giler.
Tapi puas hati.
Tapi petang tu period x bole puasa.
Huhu.
Dah pukul 5 time tu.
Nak buat camner.
Dugaan terus buka dalam kete otw balik tu.

Tapi nak citer pasal berat dah turun 2kg lebih.
Dalam masa 14 hari pegi gym.
Plus aku control gak food intakes.
Makan kat umah pun guna plate kecik sikit.
Hope tuhan permudahkan.
Dan aku kuatkan semangat.
Lebih disiplin lagi.
So ini buktinyer.



No comments:

Post a Comment