Saturday 5 July 2014

Resepi #6 Ayam Masak Kicap Simple & Bendi Goreng Bertelur for #Iftar1

Hope its not to late wish everyone.
Salam Ramadhan.
Hmm dah seminggu #iftar7 kita berpuasa kan.
Hari #iftar1 aku masak simple2 je 1st day.
Nowadays both Bro A and Bro N x fussy.
Dorang dah besar.
Dah lain and x kisah sangat.
Apa ada ada laaa.
Tak kisah asal dapat buka puasa.

So #iftar1 ahad lepas aku masak resepi ni.
Aku dah pernah post entry ni.
Ahad tu masak 'Ayam Masak Kicap Simple'.
Aku lupa nak amik gambar.
So bole refer resepi kat sini.
Gambar food macam entry tu.
But this time aku buat double d portion tu.
Gambar macam ni.
Resepi ni telah dipuji giler.
Semua yg makan nak resepi ni.
Dorang cakap sedap sangat.
Heeeee kembang.
Hehe.
Tapi serious x tipu aku admit resepi ni menjadi.
So sila try test ye.
Confirm jadik nyer.



So hari tu aku padankan ngan resepi ni.
Aku buat 'Bendi Goreng Bertelur'.
Plus campur masakan mak.
Coz bawak lauk x seberapa buka kat sana.
So macam2 dapat rasa.

Ok ni cara2 nak buat in simple food steps.








Nak buat simple je kan.
Tengok gambar je dah jadi.
Simple je.

Sediakan bahan2 ni.
3 ulas bawang putih.
1 bawang kecil.
1 bawang merah besar.
5 - 6 cili padi.
1 cili merah.
8 - 10 bendi.
2 biji telur. *sepatutnya 1 dah cukup*

Cara nak masak pun senang.
Tak payah nak terangkan ye.
Tengok tutup mata.
Sure jadi nyer.
Hehe.

Selamat mencuba 2 resepi ni.


No comments:

Post a Comment